Porumbul dulce: alimentul-minune cu multiple beneficii

Porumbul este una dintre cele mai cunoscute cereale, iar in acelasi timp este bogat nutrienti. Preparat si consumat in diferite forme, fiert, copt sau in salate, porumbul poate fi un aliment de baza in meniul nostru.

Exista mai multe varietati de porumb. Printre cele mai cunoscute sunt:

  • porumbul dulce;
  • porumbul matur (de cultura);
  • popcornul.

Porumbul dulce este perfect pentru salate si gustari fresh impreuna cu legume la gratar sau chiar in supe crema. O gustare delicioasa poate fi porumbul dulce copt pe gratar. In schimb, din porumbul matur se face faina de porumb ce poate fi folosita atat la mamaliguta cat si la diferite tarte sau chiar intr-o savuroasa tortilla. Popcornul consituie o alegere potrivita daca vrei o gustare satioasa. Pe langa gustul deosebit are si o poveste inedita. Afla in randurile de mai jos.

Originar din America centrala, porumbul dateaza inca din anii 9000-8000 i.Hr., fiind foarte apreciat de triburile native americane. A fost foarte pretuit si de civilizatiile mayasa si olmeca, care dateaza din anii 2000 – 1500 i.Hr.. Acestia au adoptat porumbul ca aliment de baza, dar l-au ridicat pe o treapta superioara in momentul in care l-au folosit in ritualuri, ceremonii sau in arta.

Pe langa povestea impresionanta pe care aceasta cereala o are, porumbul ne bucura si cu beneficiile lui. Iata care sunt cele mai importante proprietati nutritionale ale porumbului:

Continutul in antioxidanti

Porumbul, indiferent de culoare, contine antioxidanti, dar in cantitati diferite. Efectul antioxidant este dat de diversele combinatii de fitonutrienti pe care ii contine porumbul. Gasim antioxidanti precum:

  • antociani;
  • beta caroten;
  • acid ferulic;
  • luteina.

Porumbul in varianta integrala este o sursa bogata de fibre. Acestea, consumate zilnic si in cantitatile recomandate pentru organismul nostru, pot contribui la functionarea normala a sistemului digestiv.

Bogat in vitamine din complexul B

Porumbul este un aliment care furnizeaza multe vitamine din complexul vitaminelor B, cum ar fi vitaminele B1, B3, B5, B6 si acidul folic.

Continut in minerale

Porumbul contine in cantitati importante si urmatoarele minerale: magneziu, fosfor, fier, mangan. Pe langa beneficiile nutritive pe care porumbul le ofera, te poti bucura si de gustul lui delicios. Noi am pregatit pentru tine trei retete divine, numai bune pentru zilele frumoase de vara.

Cand te gandesti la porumb, iti vine imediat in minte porumbul fiert cu sare sau cel abia luat de pe gratar, care e irezistibil, si e bine sa stii ca nu e doar delicios, ci si benefic pentru organism, consumat cu moderatie.

css.php